أخبار عاجلة

محمد صلاح افضل لاعب بالعالم العربي

محمد صلاح افضل لاعب بالعالم العربي

متابعة ستيرة عطيه
كتب الوكيل خيرت شكرى وكيل جهاز مباحث امن الدولة السابق يقول

كون محمد صلاح يبقى أحسن لاعب في العالم ، فده مجاش من فراغ ، لكن ده كان نتاج طبيعي لسلوك منضبط ، وبني أدم أشتغل على نفسه صح ، يعني من الأخر بعد عن ” الهلس ” ، وحافظ على جسمه وصحته ، علشان عنده هدف وطموح عايز يحققه … و بيحققه .
طبيعي علشان محمد صلاح يوصل للمكانة دي يبقى حياته بعيدة عن السهر و الخمر والمخدرات والنسوان الشمال ، وده مش كلام سر أو خفي على أحد ، ده السلوك الطبيعي لكل لاعب عمل لنفسه ولبلده تاريخ .
هل عمرو أديب مش عارف الكلام ده ؟ لأ عارفه ، وعارف إن اللاعب لما بيكون عالمي الصحافة مش حا تسيبه في حاله ودايماً بتبحث عن السبق الصحفي .
علشان كده عايز أسأل عمرو أديب ، ايه قيمة سؤالك عن علاقة صلاح بالخمور ؟ وأنت تعرف أن إجابته ممكن تسبب حملة صحفية مضادة عليه ، تسحب من رصيد محبه الناس ليه … ايه قيمة السؤال عليا كمشاهد ، ماهو طبيعي مش بيشرب خمرة ، أمال وصل للمكانة دي أزاي ؟ .
طيب هل أنت يا عمرو ” كمستخدم ” كنت حسن النية ومكنتش تقصد ؟ ، طبعا لأ مفيش إعلامي أو صحفي حسن النية ، وإلا يبقى فاشل في عمله .
الخلاصة عايز أقول انك في سؤالك لمحمد صلاح عن علاقته بالخمرة لم تكن حسن النية وسؤالك خبيث ، و بيخّدم على ناس تانية كان ليهم تصريحات عن المثلية ما عجبتش الصحافة الانجليزية والغربية وطالبين التحقيق معاه ، والغريب انك متكلمتش في الموضوع ده ، أو جبت سيرته بعد البروباجندا المفتعلة اللي عملتها من اسبوعين ضده ، وكانت حتعمل فتنة كروية في الشارع .
صلاح ثروة مصرية يا ريت نحافظ عليها يا عمرو وبلاش أسلوبك الخبيث .
قبل ما أنهي البوست عايز اسألك ليه دول الخليج وغيرها من الدول العربية والأفريقية لم تعطي صوتها لمحمد صلاح في مسابقة أختيار أحسن لاعب في العالم ، وليه أنت ما تكلمتش في الموضوع ده ؟ عارف ليه لأن ولي نعمتك معطاش صوته .

شاهد أيضاً

نادي بورتو بور سعيد يستضيف بطولة نهائي رانك الجمهوريه و المفتوحه للخماسي الحديث

نادي بورتو بور سعيد يستضيف بطولة نهائي رانك الجمهوريه و المفتوحه للخماسي الحديث كتب د …